Hundred Years War - Orleans Siege 1429 - English Captains

 Hundred Years War Serie :

English Banners

French banners

Burgundian Banners

 1429 - English Captains


Je refais des bannières de l'armée anglaise pour le siège d'Orléans. Comme toutes mes bannières je suis revenu aux sources principales : sceaux, Muster Rolls, rouleaux héraldiques etc.   Pour les capitaines j'utilise la grande base de données https://www.medievalsoldier.org/database/ avec la compilation de tous les muster rolls des guerres de cent ans, j'ai beaucoup de travail pour exploiter toutes les informations de cette base de données. 


I remake some English army Banners for the Orleans Siege. As all my banners i came back to the main sources : seals, Muster Rolls, heraldic rolls etc.   For the Captains I use the great  database https://www.medievalsoldier.org/database/ with the compilation of all the muster rolls of the Hundred year wars, I have a lot of work to exploit all the informations on this database. 



Main sources : 







Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Burgundian Army of the Battle Of Montlhéry - 1465

Old World Series - Bretonnian Series 2