Hundred Years War - Agincourt to Orleans English Captains 1/2

 Hundred Years War Serie :

English Banners

French banners

Burgundian Banners

 Hundred Years War - Agincourt to Orleans - English Captains

Je complète les bannières de l'armée anglaise pour la période Henri V autour d'Agincourt à la période d'Orléans.  J'ai utilisé comme toujours le grand https://www.medievalsoldier.org/database/ pour identifier le principal capitaine de la période. Je complète avec des recherches sur la base de données d'images de l'Heraldry society pour les sources blasons. 

Cette première planche contient les principales bannières de l'armée anglaise et quelques capitaines (les plus célèbres). Une deuxième planche suivra avec d'autres capitaines. Comme toujours j'essaie de trouver des sources primaires de l'époque mais je ne trouve pas tous les blasons. 

J'espère que vous les trouverez utiles. 


I complete the English Army banners for the Henri V period around Agincourt to Orleans period.  I used as always the great  https://www.medievalsoldier.org/database/ to identify the main captain of the period. I complete it with research on the Heraldry society picture database for the blasons sources. 

This first plate contains the main banners of the english army and some captains (the most famous). A second plate will follow with others captains. As always I try to find primary period sources but i don't find all the blason. 

Hope you will find them usefull



Main Sources : 




Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Burgundian Army of the Battle Of Montlhéry - 1465

Old World Series - Bretonnian Series 2